Esportslinjen – holdånd, begejstring og kampgejst

05. juli 2021

ESport på skoleskemaet

Fra sommeren 2021 kan man på Midtfyns Efterskole få e-sport som linjefag. Faget vil både fokusere på det sociale i gaming, men også vigtigheden af en god fysisk- og mental sundhed.

Året 2021 bringer spændende nyheder fra Midtfyns Efterskole. Et nyt linjefag baner sig vejen frem og skaber nye muligheder på efterskolen.

E-sport er en voksende interesse i det danske samfund. Med alle mulighederne som linjefaget indebærer, kan Midtfyns Efterskole derfor åbne øjnene for et nyt publikum.

Det byder eSport faget på

På linjen vil eleverne beskæftige sig med spil som Counter Strike og Fortnite. Samtidig vil de lære om de fysiske og mentale udfordringer som professionelle gamere lider under og hvad man kan gøre for at undgå dem.

Efterskoleleder Johnnie Frederiksen fortæller, at faget, udover det tekniske- og sundhedsfaglige fokus, også vil lære eleverne om digital kommunikation.

”Faget skal ikke kun handle om at game men også om hvordan man begår sig på digitale medier” (Johnnie Frederiksen, efterskoleleder)

Skolen har foruden det nye linjefag også Dans, Brand- og Politi og Adventure. Denne fagprofil er særlig for efterskolen og glæder sig over at både piger og drenge viser stor interesse for alle linjefagene. Midtfyns Efterskole håber at det nye linjefag vil opnå lige så stor succes som de andre.